Firemné školenie: "Krízový manažment a krízové riadenie | procesy krízového manažmentu"
Anotácia firemného kurzu: krízový manažment, krízové riadenie, procesy krízového manažmentu. Chceli by ste sa dozvedieť krok po kroku ako krízový manažment funguje ? Ako manažovať procesy v prípade krízy v organizácii či firme ? Aký ľudia, aké kompetencie, aké postupy a metódy sú potrebné k tomu, aby bola akákoľvek kríza úspešne zvládnutá ? Ste člen manažmentu a máte záujem o strategické informácie a know how v tejto oblasti ? Alebo ste laik záujemca o danú problematiku a máte záujem získať vedomosti priamo do lektorov a školitelov v danej oblasti ? Na predmetnom školení sa dozviete všetky odpovede na Vaše otázky. Lektori Vám krok po kroku vysvetlia danú problematiku, odovzdajú informácie a naučia zručnostiam aplikovatelným priamo do praxe. Informujte sa na najbližšie možné termíny školení.
Ciele vzdelávacej aktivity:
- Pripraviť manažment a vykonávateľov na riadenie krízových situácií počnúc stanovením cieľov, určením spôsobu a metódy ich dosiahnutia, cez organizovanie prostriedkov na ich dosiahnutie - tak v kvantitatívnom obsahu, ako aj v kvalitatívne prípustnej norme – až po kontrolovanie, rozhodovanie, regulovanie dosiahnutých výsledkov a koordinovanie ďalšieho vývoja
- Poskytnúť účastníkom ucelený systém poznatkov zo základov krízového manažmentu a jeho nadväznosti na úlohy bezpečnostných služieb
- Pripraviť manažment a vykonávateľov na: splnenie hlavných úloh krízového manažmentu, predovšetkým na schopnosť vypracovať varianty vývoja krízy (vyhodnotiť silné a slabé stránky krízy),
prevenciu, predchádzanie vzniku kríz a krízových situácií, schopnosť analyzovať varianty zo systémového pohľadu a z hľadiska účasti jednotlivých subjektov na kríze (negatívne pôsobenie dôsledkov krízy), schopnosť prijať adekvátne riešenia, ktoré by boli použité v prípade vzniku krízy, schopnosť dostať krízu pod kontrolu a minimalizovať straty, vytvorenie predpokladov na riadenie, adekvátne reakcie na vzniknutú krízu a krízovú situáciu, pripravenosť na zásah na všetkých úrovniach (riadiace aj výkonné zložky krízového manažmentu musia okamžite reagovať na zistené skutočnosti), posudzovanie možných rizík a schopnosť analyzovať podmienky vzniku kríz, krízových situácií, formuláciu predpokladaného vývoja a priebehu krízy
- Naučiť účastníkov plánovať, rozhodovať a viesť ľudí pri vzniku krízovej situácie
- Dosiahnuť u účastníkov kurzu schopnosť aplikovať získané poznatky pri riešení krízových situácií
- Poskytnúť účastníkom všetky relevantné informácie v problematike krízového manažmentu
Vzdelávacia aktivita je určená pre:
- Orgány štátnej správy, orgány územnej samosprávy, iné orgán verejnej moci alebo iné právnické osoby alebo fyzické osoby
- Štatutárov, manažérov a riadiacich pracovníkov, ktorí prichádzajú do styku s dokumentáciou krízového riadenia
- Zamestnancov štátnej správy, zamestnancov samosprávy, ale aj zamestnancov právnických osôb a podnikateľov, zástupcov verejnoprávnych inštitúcií, manažérov
- Široký okruh odborníkov prichádzajúcich do styku s dokumentáciou krízového riadenia
- Všetkých záujemcov o rozšírenie poznatkovej základne v oblasti krízového manažmentu
- Odborné vyškolenie vykonávateľov krízových dokumentácií
- Odborné vyškolenie a preškolenie zamestnancov
Tématická náplň školenia:
Strategický krízový manažment
príprava na krízu
ako predchádzať krízam
štíhla organizácia a jej význam v kríze
psychológia v kríze - ľudské faktory, trauma a jej dôsledky
komunikácia a realizácia zmien v krízovom stave
situačné vedenie ľudí v kríze
charakteristiky krízového manažéra a tréning potrebných zručností pre zvládanie krízy
Operatívny krízový manažment
rozpoznanie potreby zahájenia krízového riadenia firmy a krízovej komunikácie
vyhlásenie krízového manažmentu vo firme
prvé opatrenia po ustanovení krízového manažmentu
vplyv krízového stavu na vedenie ľudí
zriadenie krízového centra a jeho úlohy
tvorba a implementácia krízového plánu
zostavenie a riadenie tímov počas krízy
rýchla reakcia na výpadok výroby
reštrukturalizácia služieb
rýchle presadzovanie zmien
Krízová komunikácia
komunikácia s médiami a verejnosťou
komunikácia so zamestnancami firmy v krízovom stave
riešenie konfliktov počas krízy
úloha útvaru Styk s verejnosťou v čase krízy
Riešenie modelových situácií a nácvik potrebných zručností pre zvládanie krízy vo firme
personálne a riadiace opatrenia
komunikácia s externou verejnosťou
komunikácia so zamestnancami
komunikácia s odbormi v kríze
Stratégia a procesy krízové manažmentu:
SPRACOVANIE A PRIJATIE KOMPLEXNEJ STRATÉGIE KRÍZOVÉHO MANAŽMENTU
VYTVORENIE SYSTÉMU KRÍZOVÉHO MANAŽMENTU A JEHO PRIEBEŽNÁ ÚPRAVA
PRIJATIE LEGISLATÍVY KRÍZOVÉHO MANAŽMENTU A JEJ PRIEBEŽNÉ DOPLŇOVANIE A ÚPRAVA
VYTYPOVANIE MOŽNÝCH KRÍZ A ICH PREDPOKLADANÝCH NEGATÍVNYCH ÚČINKOV NA OSOBY
SPRACOVANIE KRÍZOVÝCH PLÁNOV NA OBDOBIE BPŠ, ALE AJ INÝCH TYPOV KRÍZOVÝCH DOKUMENTÁCIÍ
POSTUPY PRI RIEŠENÍ PODNIKOVÝCH KRÍZ A VYTVÁRANIE KRÍZOVÝCH SCENÁROV
PRÍPRAVA NA RIADENIE KRÍZY, SPRACOVANIE METODICKÝCH POSTUPOV A PLÁNOV ČINNOSTÍ
KRÍZOVÝ ŠTÁB, ROLA KRÍZOVÉHO MANAŽÉRA A KRÍZOVÉHO ŠTÁBU PRI RIEŠENÍ KRÍZOVÝCH SITUÁCIÍ
PLÁNOVACIA ORGANIZAČNÁ OVPLYVŇOVACIA A KONTROLNÁ FUNKCIA KRÍZOVÉHO MANAŽMENTU
TRVALÉ ZDOKONAĽOVANIE A MODERNIZÁCIA TECHNICKÉHO VYBAVENIA KRÍZOVÉHO MANAŽMENTU
VYKONÁVANIE SÚČINNOSTNÝCH CVIČENÍ A NÁCVIKOV A ZOVŠEOBECNENIE ZÁVEROV
EKONOMICKÉ HOSPODÁRENIE S MATERIÁLOM A TECHNIKOU KRÍZOVÉHO MANAŽMENTU
ZNIŽOVANIE RIZÍK V NADVÄZNOSTI NA VYHODNOTENIE MOŽNOSTI VZNIKU KRÍZOVÝCH SITUÁCIÍ
CVIČNÉ SPOHOTOVOVANIE SYSTÉMU V PRÍPADE MIMORIADNYCH UDALOSTÍ MENŠIEHO ROZSAHU
ÚČINNÁ KONTROLNÁ ČINNOSŤ NA VLASTNOM STUPNI AJ V PODRIADENÝCH SÚČASTIACH SYSTÉMU
TRVALÉ MONITOROVANIE RIZIKOVÝCH JAVOV, HODNOTENIE ICH ÚROVNE A PRIJÍMANIE OPATRENÍ
DISKUSIA, PRAKTICKÉ CVIČENIA a PRAX
Výstupy zo školenia: uvedené vzdelávanie stavia na intenzívnom nácviku konkrétnych úsekov krízového manažmentu. V úvode sa pripravíme na štruktúru a obsah manažmentu počas vznikajúcej a prehlbujúcej krízi, vygenerujeme otázky a východiská podľa potrieb krízi či problému a následne si stanovíme jasný a praktický postup - ako riešiť krízy a problémy v krízovom manažmente. Zvyšok dňa precvičujeme a analyzujeme jednotlivé náročné situácie poskytovania krízovej spätnej väzby. Princípy efektívneho krízového manažmentu uplatňujeme v praxi vašej firmy či organizácie. Krok po kroku k pochopeniu princípov a metód práce krízového manažéra.
- Dĺžka, trvanie firemných kurzov: min. 1 deň
- Úroveň obtiažnosti kurzu: začiatočníci / pokročilí
- Miesto konania firemných kurzov a školení: Bratislava / Slovenská republika / Česká republika / online školenia
- Kategória ponúkaných vzdelávacích kurzov a seminárov: manažérske kurzy / otvorené / ďalšie vzdelávanie a rozvoj
- Možnosť absolvovať vzdelávanie | forma výuky: denná, individuálna (One to One) aj skupinová / prispôsobujeme potrebám
- Odborný garanti vzdelávania: odborný interný a externý tím školiaceho strediska v oblasti osobnostného a kariérneho rozvoja
- Termíny konania: ASAP (ponúkaný kurz a vzdelávanie organizujeme pravidelne - min. 1 * týždenne počas celého kalendárneho roka 2022)
- Vzdelávacie metódy: individuálne a skupinové riešenie situácií, práce a úlohy, prípadové štúdie, video analýza, literatúra, odporúčania a riešenia, prax
- Minimálne vstupné vedomosti: nepredpokladajú sa konkrétne vedomosti. Školenie (obsah, témy atď.) je možné prispôsobiť požiadavkám účastníkov
- Cieľová skupina a max. počet účastníkov: každý kto chce zlepšiť osobnostné a odborné zručnosti / min. počet účastníkov na jeden kurz: 3 účastníci